Himalaya salt

70 modell
Hei,

Har forstått det slik at enkelte har hatt gode erfaringer med Himalaya salt.
Lurer derfor på om det er noen som har benyttet dette i drikkevannet, og event. dersom ja, hvilke daglige doser snakker man da om.

MVH

70 modell

Re: Himalaya salt

NoAmalgamKaj
Hei.
Wilson, som har skrevet "Adrenal Fatigue, the 21st Century stress syndrom", sier at mange hans pasienter har meget god effekt av å ta salt i drikkevann. Den beste virkningen får man hvis man har en teskje i et stort glass med vann med en gang man står opp om morgenen. Jeg merker selv at det har stor virkning. Saltet hjelper vann inn i cellene i kroppen, og overtar en del av funksjonen til hormonet Aldorsteron. Dette hormonet blir det ikke produsert nok av hvis man har nedsatt funksjon i binyrene. Himalaya Krystallsalt har mye næringsstoffer i seg, og dermed har jeg valgt å bruke dette. Det er også (selvfølgelig) uraffinert.
Mvh Kaj

Re: Himalaya salt

Frofix
Hei. Jeg har hatt bra nytte av adrenal cortex nå i 2mnd. jeg venter på 4nye bokser nå til uka. tenkte å trappe opp litt da med dosering. da jeg merket at en stk kapsel ikke lenger gir samme virkning som før. er det er godt eller dårlig tegn? avhenging om jeg da får spist en del svovel mat. og kan ha redistribusjon i kroppe. som og kan gjøre at cortex ikke da merkes så godt. at man må dose opp litt.

jeg har og tenkt på dette Himalaya saltet. jeg har brukt  havsalt det siste halve året. men frarådet også det. ettersom havet er forurenset med div .og at bergsalt som Himalaya saltet som kommer fra dype gruver ikke er påvirket av all forurensing. lover alt godt for dette saltet.

Men inntil videre har jeg ikke handlet dette saltet enda. da jeg ville se om det var andre som brukte dette. og hvordan det funker.

Jeg har intil videre kjøpt meg bergsalt fra krydder levrenadøren Santa Maria. det smaker helt utmerket. mye bedre en havsalt.

kan godt tenke meg å teste et glass med det saltet og å se.

men er eks det slik at kroppen med slitte binyrer  hunger etter søtt ofte. jeg leste en plass at hjernen ikke kunne skille mellom salt og søtt. og at når man hadde lyst på søtt-. kunne det og menes salt.

frode

Re: Himalaya salt

Frofix
Hei. har nå gått over fra havsalt til  Bergsalt som jeg har spist kun den siste mnd.

I dag var jeg på Coop mega. og fant Himalaya salt fra Santa Maria.  samme prod som bergsalt jeg hadde fra før-

var spennende å smake på det saltet da jeg kom hjem. det var ganske kraftig salt ,så blir heretter kun bruken dette i all mat laging .

Forholdsvis dyrt salt. men er det ekte Himalaysalt ,så er det vært det.

De som siser de drikker et stort glass vann om morgenene med litt slik salt .sier det klarner opp i topp etasjen. er litt nyskjerring hva saltet egentlig kan hjelpe en med.

Re: Himalaya salt

tove
Det er MYE billigere å bestille Himalayasaltet fra den butikken som er tidligere nevnt her. Jeg bestilte derfra, dessuten fikk jeg både kvernsalt, grovt salt og fint salt.

Ellers er jeg usikker på om det er en ts salt i glasset om morgenen som har virket, at jeg nå følger kostholdsplanen 100 % i stedet for 80%  eller om det er osteopattimene som har hatt en effekt, kanskje er det en kombinasjon, for jeg er nå mye bedre enn det jeg var i februar.

Re: Himalaya salt

pekd
Hvis man har slitne binyrer så vil man ofte ha lave nivåer av aldosterone. Aldosterone regulerer elektrolyttene, blodtrykk og vannbalansen i kroppen.

Ved lite aldosterone så sliter kroppen med å opprettholde saltbalansen, og man får dermed lyst på noe salt. Alle kroppens biokjemiske reaksjoner er i stor grad avhengig av riktig salt-, og vannbalansen, så man vil helt klart merke en bedring ved å spise/drikke uraffinert salt. Symptomer på lavt aldosterone skal være hjertebank, lavt blodtrykk, høy puls, og svimmelhet.

"Many patients coming to see Dr. Friedman lately with symptom of fatigue and often symptoms
of salt-craving, “cognitive fuzziness”, dizziness or lightheadedness on standing, or palpitations
have low blood levels of aldosterone. He explains the connection between low aldosterone levels
and fatigue as follows: with low aldosterone, the kidney loses salt, leading to low blood volume.
This coupled with the idea that the leg veins don’t constrict properly, leads to lower blood
volume to the brain and fatigue and other symptoms. These patients often have a drop in their
blood pressure and an increase in their pulse when standing. They may also have decreased
blood flow to the brain when measured by SPECT scan. Aldosterone deficiency may be made
worse if patients restrict their salt intake"

http://www.goodhormonehealth.com/youradrenal.pdf

Re: Himalaya salt

tove
Aha - så det er kanskje derfor jeg har hatt problemer med at beina mine skifter litt farge når jeg står oppreist, naturlig nok spesielt synlig etter at jeg har vært i dusjen. Dette problemet har jeg kun hatt i de periodene jeg har vært dårligere, og jeg har i en periode forsøkt støttestrømpebukser for å få blodet tilbake opp i kroppen igjen. Svimmelhet, lavt blodtrykk og "lightheadedness" er velkjente symptomer for meg som også er bedre.

Jeg fikk forresten et råd av en lege og forsker på ME en gang at jeg burde forsøke få i meg litt mer salt, men han forklarte ikke bakgrunnen for det rådet.

Alltid greit å skjønne bakgrunnen for hva man driver med! Så takk!

Re: Himalaya salt

Frofix
Hei. Jeg har nå prøvet ut dette himalayasaltet i både glass og i mat. resultat er for meg ganske enstydig.

dette saltet virker inn på hjernen. Jeg har etter hver gang som jeg har tatt litt salt ,om så kun litt på fingern etter å fuktet den for så smake på saltet. Fått en veldig kraftig hodepine som kommer på høyre
side fra midten og bakover mot nakkerota. den er brennende og muskler stivner til i nakken. og jeg blir stiv som en stokk i nakken. vondt for å snu på hodet. kjenner som det er en slags reforgiftning som går fra hjerne ned nakken. eller noe skjer der. uansett er det veldig ubehaglig.sist jeg kjente noe lignende symtomer var med dmsa. nå har ikke jeg fått startet opp med avgiftning enda. da jeg prøver å styrke binyrer og spiser svovel restrikt diet inntil videre. og har derav noen bra dager og noen dårlige dager.

Jeg har gått tilbake til vanlig stensalt en så lenge. har ikke hatt igjen den type hodepina etter jeg slutta med himalayasalt.

Dette saltet har nok sterkere innvirkning en først antatt.

det at folk sier det løser opp i hjernetåke. så må det jo ha en funksjon .

hva består hjernetåka av? frigjort kvikksølv i hjernen?

Noen som kan ha et fornuftig svar på dette?

Re: Himalaya salt -

Torstein
This post was updated on .

Re: Himalaya salt

Henning Rolapp
Det helt enkle og naturlige råd.
Bad i HAVVAND så meget du orker.
Alle dine manglende mineraler er i HAVVAND.

Du skal bare gå ud i det, og så "suger" huden mineralerne ind i kroppen.
Og bag efter mærker du en vellyst i hele kroppen.

Er vandet for koldt må du tage til de varme lande eller anskaffe dig en våddragt, som vintersurferne gør.
Hvem har sidst set en vintersurfer der mangler mineraler i kroppen ?

Vores  egentlige problem er at vi alle er for dumme til at leve i denne verden.