Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Asteroide
Etter marerittet jeg hadde med avgiftningen (se tråden som heter "Mareritt"), prøvde jeg kvantemedisin for å se om det kunne bidra med noe. Jeg prøvde test og behandling med maskinene e-lybra og NES. Dette var veldig interessant. Maskinene gjør en utredning av alle organer for å se etter sykdom. De sjekker også for allergier og toksisk belastning og vit/min status. Jeg har tidligere testet meg med Deltascan hos Oliver Weis. Deltascan viste at jeg hadde en massiv toksisk belastning i kroppen. Maskinen kunne ikke si noe om hva slags type gift det var, men Oliver mente at det vanligvis var snakk om kvikksølv når en hadde en slik stor belastning. Det er derfor jeg har trodd at jeg er kvikksølvforgiftet. Testen med e-lybra/NES viste til min overraskelse ingen kvikksølvforgiftning!!! Derimot hadde jeg stor bly og arsenikk forgiftning og litt cadnium. Dette var veldig overraskende og jeg vet ikke om det er godt eller dårlig nytt. I følge maskinen er årsaken til forgiftningen at kroppen min har problemer med å skille ut tungmetaller. Det skal visstnok finnes bly i amalgamfyllingene, men arsenikken skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra. Får meg til å tenke på kriminalromaner fra 1800-tallet.

Jeg vet heller ikke om jeg kan stole 100% på resultatet, men maskinene visste mye annet som jeg vet er riktig. Uansett så må jeg få avgiftet meg. Noen andre med tilsvarende forgiftning som vet hvordan man går frem? Samme opplegg som for kvikksølv? Noen andre som har prøvd kvantemedisin?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Shabbymeg
Spennende...

Jeg har nemlig min egen E-lybra maskin, som jeg kjøpte etter å ha blitt bra "generelt" i kroppen etter Bio resonance behandling, med Chiren maskinen (biofotonbehandling). Jeg har tatt porfyrintest (des 2009)som viser bly og kvikksølv forgiftning, og spinalprøve (2007) som viste arsenikk..
Men jeg har konkludert med at min E-lybra maskin klarer å balanserer kroppen, husk det heter balansere, den behandler ikke.. Men den får nok ikke ut kvikksølvet.. Mulig noen som holder på med denne formen for balansering arresterer meg nå, men jeg TROR ikke den får ut kvikksølvet. Så jeg har også begynt på DMSA/ALA igjen for en uke siden, lang historie, for å få ut "skiten".....

Jeg jobber som noe helt annet enn E-lybra terapeut, og kjøpte denne bare pga meg selv og min familie. Men jeg har veldig glede av den.
Jeg har gått via Balderklinikken i mange år, begynte i 2003. Holdt meg unna alt jeg skulle, inntil jeg oppdaget at jeg fikk mer og mer matintoleranser. Jobbet hele tiden da jeg har vært "flink" og klart å holde meg til diett osv. Men ble skikkelig dårlig i februar 2010, da jeg begynte med Biofotonterapi. Kan en del kinesisk medisin, da jeg har tatt 6 mnd kurs i akupunktur for å bruke i min jobb. Og det hun fant stemte overens med det jeg hadde lært osv.. så fant dette veldig interessant. Det jeg har blitt bedre av er nok mine "lekke" tarm med maskina. Og begge maskinene har funnet kvikksølv, og første gang hun fant det i hypofysen ble jeg så dårlig etterpå at jeg er nok hundre prosent sikker på at det kom ut noe der. Eller om det ble mobilisert, og ikke kom ut....vet ikke...

Det er også sånn at Dr Hulda Clark har ett programm i min E-lybra maskin. Så jeg har akkurat sendt noen som selger hennes parasitt renser, en mail, for å høre om programmet på E-lybra maskinen gjør det samme. Betaler ikke 1000 kr for den om min maskin kan gjøre det samme. Men sitter i skrivende stund og fjerner parasitter fra min kropp...Jeg er jo en skeptisk person, så jeg får bare håpe på at det hjelper :) Men vil jo gjerne ha bevis da, slik at jeg ser de kommer ut som hun Hilde skriver i Trine Grung sin blogg...hehe

http://www.trinegrung.no/2010/12/06/4673/  Sendt mail til de som selger Dr Clarks leverrens også, for å høre om maskinen kan gjøre dette eller ikke. Jeg har jo både lever, nyre rens på maskinen min.

Kan jo også være derfor jeg har blitt så mye bedre at jeg faktisk har fått ut parasitter, virus og bakterier. Det er liksom det maskinen også skal gjøre..
Men det er veldig deilig, da jeg ikke behandler andre for penger, slik at jeg slipper å stå inne for hva maskinen gjør eller ikke gjør..For meg funker det iallefall..

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Kvikkas
NES er ikke en objektiv test, men et øyeblikksbilde av informasjonen i det såkalte kroppsfeltet. Forstyrrelser pga kvikksølv kan antakelig vise seg på veldig mange parametre i denne testen, ikke bare den spesifikke parameteren for kvikksølv. Tolkning av en NES-test i forhold til kvikksølv er derfor veldig vanskelig og kan definitivt ikke gjøres slik du (eller terapeuten din) har gjort.

Akkurat som shabbymeg sier vedr. e-lybra så kan NES bidra til bedre balanse og - over tid - til normalisering av fysiologiske funksjoner. NES kan også bidra til at du får sterkere avgiftningsreaksjoner - akkurat som alt annet som virker. Take care! NES alene kan imidlertid ikke løse et kvikksølv-problem. Hvis du har tykk lommebok så bruk det gjerne ved siden av andre ting.

Hvis du har kroniske helseproblemer og du (eller moren din..) har eller har hatt amalgamplomber så ikke bry hjernen din med om du er overbelastet med kvikksølv eller ikke. Du er garantert overbelastet - og i tillegg har du hundrevis av andre miljøgifter som hoper seg opp i tillegg. Ta utgangspunkt i kvikksølv og jobb systematisk med avgiftning, da får du ut en del andre ting også.

Interresant å høre. Jeg lurer på hvor lang tid du brukte på å bli frisk fra din lekke tarm? Og hvordan kan man vite at man er helt frisk? Brukte du noen tilskudd i tillegg til e-lybra?

Det virker som om du vet mye om dette, siden du snakker om parametre og greier. Jeg ble litt nysgjerrig på om om du har kunnskapene fordi du har jobbet med kvantemedisin eller om det er fordi du prøvd det eller lest om det? Kunne du forklare meg hva balansering egentlig betyr i forhold til behandling? Hva skjer egentlig i kroppen når man blir balansert?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Shabbymeg
I denne verden velger jeg å tro, for jeg tror ikke en kan vite helt sikkert. Men jeg TROR jeg har blitt frisk av min lekke tarm pga at jeg tåler mat jeg ikke tålte før. Jeg har gått på en diett via Balderklinikken siden 2003 til jeg noen mnd etter jeg begynte med kvantemedisin. Da begynte jeg å spise mat, og reagerer ikke sånn som jeg har gjort før.. Jeg gikk på en diett fri for gluten, melk, gjær, sukker, i begynnelsen. Så etter en stund ble det fritt for også tomat, egg, sesamfrø, soya, noen nøtter, og noe til.. Var så mye at jeg husker ikke alt nå. Men ble kvalm, vondt i magen, klødde på kroppen, det gjorde jeg veldig av sesamfrø. Fant ett brød som inneholdt sesam, og det var nok å spise det noen mnd før jeg ble allergisk mot sesam... Men nå kan jeg spise alt det her. Er forsiktig med sukker fortsatt, men har jo funnet sukrin som er genial erstatning.. Hatt i meg masse av glutamin og diverse på Balderklinikken.. De er helt supre. Det jeg ikke synes er supert med de er at de finner ut av hva du ikke tåler, og du får det du faktisk skal ha av diverse, men det blir for vanskelig å følge en 4 dager av diett av en matsort når du ikke tåler nesten noe. Var hos en ernæringsspesialist der, og var veldig skeptisk da jeg skulle betale 1000 kr for den timen. Jeg ønsket jo at hun skulle komme med forslag til HVA jeg skulle spise, ikke hvordan.. Teori og praksis stemmer ikke helt overens.. Det jeg lærte på den 1000 kr timen var at det fantes også avokado olje, slik at da hadde jeg 4 oljer jeg kunne rulere med.. Men det var først etter kvantemedisin, da biofotonterapi, jeg ble kvitt dette. Jeg mener jeg iallefall er kvitt det;) Da jeg begynte med dette, var veldig skeptisk, så hadde bedt om 3 prøvetimer før jeg begynte å betale.... Fikk det, og jeg ble dårlig etter 3 ganger. Nå kan jeg mye om knesisk medisin, da jeg har tatt ett 6 mnd kurs for å bruke i mitt fag.. Biofotonterapi går på å balansere meridianer i kroppen, slik at kroppen skal fikse opp i seg selv.. Jeg hadde jo da jeg begynte med diett i 2003, høye leverprøver, høye kortisol prøver, tok morgen og kveld... og lave stoffskifteprøver.. Dette roet seg etter jeg begynte på diett. Men min teori er da at jeg ikke trigget binyrene mine, og fikk da ikke utviklet ME... Så jobbet hele veien, inntil jeg da begynte med denne Biofotonterapien. Da hadde jeg nettopp fått enda flere resultater fra Balderklinikken om at jeg tålte enda mindre mat, og jeg var da i kontakt med Per Kjelstad her inne på dette forumet, som fortalte meg at han hadde en bekjent som til slutt ikke kunne spise noe som helst. Jeg ble nok litt redd av den grunn, og snakket om dette til mange.. Så var det er som tipset meg om Biofotonterapi...Min første tanke var at jeg syntes det var rart at jeg ikke hadde hørt om det, jeg som var så bevandret i denne internettverden om dette med meg. Har vært hos Heiko Santelmann, der fikk jeg visst at mine fyllinger lakk mer enn de skulle, skiftet de siste 5 og reagerte kraftig på det.. Like kraftig som jeg reagerte på at jeg fikk en hep b vaksine da jeg begynte å jobbe på Rikshospitalet i 99 for lenge siden.. Har sort på hvitt fra Bedriftshelsetjenesten at jeg fikk halvsidig nummenhet noen timer etter vaksinen, stivhet i kroppen, dette varte 1 uke, så 1 uke med migrene.. Mitt første migrenenafall. Hadde også ett anfall der jeg besvimte på jobb, fikk fråde fra munnen og krampet..Ingen som fant ut noe, men hadde da fjernet fylling en stund før.. Dette var før vaksina... Min lekke tarm stammer nok fra at jeg som 15 åring gikk på antibiotika i 1 år, bredspektra tetracyclin...Hva visste jeg den gang om medisiner... Visste ikke engang atdet var antibiotika jeg hadde gått på før mange år senere..

Etter jeg ble dårlig av biofotonterapien etter å ha gått der 3 ganger, ble jeg sykmeldt, og kroppen kollapset helt.. Som hun terapeuten sa, jeg hadde samme utslag som en ME pasient hadde, da hun også har behandlet flere av de. Så jeg lå som en ME pasient i 7 mnd, da visste maskinen at jeg var noenlunde grønn på alt..altså hadde fjernet de fleste ubalansene mine..

Må også sies at jeg også tok den porfyrintesten samtidig som den matintoleranse testen hos Balderklinikken. Tok den via Geir Flatabø, og hadde positivt på den. Begynte da med OSR, men sluttet med det da jeg begynte med Biofotonterapi, for å vite hva som er hva.. Har fortsatt de tbl i kjøleskapet;) Etter å ha blitt bra begynte jeg å jobbe igjen etter 7 mnd, og det var deilig.. Men så kom hodepinen min snikende, men jeg kunne spise alt jeg ville. Holder meg unna sukker, glutamat, store mengder koffein, alkohol da jeg nå ikke er vandt til å ha det i kosten, og ønsker at mine barn skal spise sunn mat... så er veldig streng når det gjelder mat.. Kjøper det jeg finner på vanlige butikker av økologisk mat, egg, poteter, gulrøtter. Er vel det jeg oftest finner, men bruker det masse.

Hatt hodepine sånn sakte med sikkert siden jeg begynte å jobbe, kjøpte min egen E-lybra maskin og fortsatte å balansere meg, og min familie.. Dette er nå 1,5 år siden, jobbet siden, og har nå fått konstant hodepine siste 2 mnd, så vært sykmeldt 1 mnd nå. Prøvde atlasprofilax behandlingen for 3 uker siden, og fikk beskjed om at jeg kom til å bli dårlig.. 3 dager etterpå fikk jeg da en sånn totalt utmattelse igjen.. Men bare i kroppen... Men det er kanskje noe som flere har?? Rastløse i hodet, men kroppen er helt kake.. Og begynt med ala dmsa for 2 uker siden.. Begynt for 2 dager siden med andre omgang etter 5 dager av. Bruker da anbefalt dose. Har også gått på dette tidligere, da jeg for noen år siden hadde kontakt med Buschmann.no, men han ser jeg ikke noe mer av.. Men husker jeg kopierte alle sidene hans, i tilfelle han skulle bli borte om jeg ikke husket alt..hehe...så har de her ett eller annet sted. Men skal slette de, for nå er det så bra info på noamalgam.org. Skal tilbake til atlasprofilax fyren i april, for å justere.. så håper denne utmattelsen ikke skal vedvare nå. Men balanserer meg selv med maskinen hver dag. Gir meg energi, støtte på lever, nyre, og har bestilt meg parasittrensen av Dr Hulda Clark.. Etterpå skal jeg ta en leverrens.. Synes også det høres interessant ut med DNC Zeolite, men skal ikke ta den diskusjonen her, da jeg har lest hele diskusjonen. Og er helt enig  i Per Kjeldstad at det hører ikke hjemme her i denne diskusjonstråden. Men hun fikk iallefall ut nok info inne her til at jeg ble nysgjerrig. Men jeg har kontaktet de selv og vil heller bli distributør, og få det billigere enn å kjøpe det via noen... Altså selge til meg selv..

Hvorfor jeg skriver balansering, er fordi de som selger og lager disse E-lybra maskinene har gitt oss beskjed om at vi ikke skal bruke ordet behandle.. For denne maskinen behandler ingenting..Den balanserer kroppen slik at kroppen selv skal fikse opp... Jeg har også proteinintoleranse for gluten, tatt via Neurozym.no

Det jeg gjorde med vitaminer og mineraler da jeg brukte Biofotonterapi, var å kutte ut absolutt alt.. Slik at jeg ikke lurte maskinen til å tro jeg hadde nok.. Vet ikke om det var lurt, og får vel kanskje heller aldri visst det? Jeg har begynt igjen for 3 mnd siden, med magnesium, kalcium, og kjente det godt i muskulatur at det var lurt.. Har ikke klart å trene på tja 2,5 år, så tenkte ikke det var så nødvendig, men det var det. Nå bruker jeg glutamin, bio acidolphius, kjøper via http://www.biocare.co.uk/ , så blir det ca bare 180 kr for det, istedenfor 420 som det koster her i Norge.. og bruker det de anbefaler fra noamalgam.org.. Har skikkelig trua på disse gutta her;)
Ble ett rotete svar, men da fikk jeg med masse hehe..

Mvh Shabbymeg.....

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Asteroide
Jeg går også på diett nå, spiser ikke gluten, melkeprodukter med laktose, egg, nøtter(untatt kokos), frø, gjær, sukker, soya, havregryn m.m.

I tillegg bruker jeg glutamin, probiotika, enzymer, aloe vera, noen NES greier m.m. Jeg føler meg bedre. Særlig glutamintilskuddet gjorde at jeg fikk muskel- og hjernekraften tilbake. Men det er fortsatt mange problemer.

Problem1: Vekten min går bare nedover, selv om jeg spiser som en hest av de tingene jeg kan spise. Spiser kjøtt og mye fett. Jeg er nå 3,5 kg undervektig.

Problem2: Av en eller annen grunn får jeg sår i munnen når jeg spiser disse tilskuddene.

Problem 3: Jeg begynte å drømme så kraftig om natten etter at jeg begynte å bruke glutamin. Tror det var glutamin ihvertfall. De siste årene har jeg nesten hatt en drømmeløs søvn, men nå kan jeg ha mareritt flere ganger om natten. Jeg vet ikke om det er positivt eller negativt. Jeg tror at drømmer beskytter en mot å "bli psykiatrisk", så det kan jo hende det betyr at jeg endelig får bearbeidet noe.

Kjenner du deg igjen i noe av dette? Eller noen andre som kjenner seg igjen?

Tok du forresten test for kvikksølvallergi på Balder?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Shabbymeg
Hei igjen

Det med drømmer er visst bare sunt. Det som jeg har fått med meg om drømmer er at desto verre de er, jo bedre er det pga at da bearbeider en masse oppi hodet sitt og blir på en måte ferdig med det.. Det er visst normalen å drømme, ikke det å ikke drømme.

Er det after du har??? Det har jeg også slitt masssssse med.. Men etter denne bioresonanse balanseringen, eller jeg gikk til biofotonbehandling,  er både jeg og min sønn på 10 år kvitt de. Vi begge fikk det av sukker. Men nå er det lenge siden jeg har hatt after, og kan spise en gang iblant noe med sukker uten at jeg får det i det hele tatt. Min sønn kan nok få mer after enn meg, men det er også sjeldent nå. Jeg tror det har med at tarmen er bedre. Men det er bare noe jeg tror..

Jeg tok testen for kvikksølv via medhelse.no, Geir Flatabø. Sendte mail til han og fikk ordnet det. En kan få time hos han via tlf, mail osv. Og med meg var det bare denne testen jeg ville ha, så det gikk fint.
Jeg slet også med vekten.. Er nå det jeg skal være, men lå nok under 5-7 kg.. Prøvde å spise nøtter, oljer av diverse, men gikk ikke opp. Men det ordnet seg også etter biofotonbehandling. Min maskin som er bioresonanse balansering. Biofoton går på lys, mens den andre går på lyd.. Jeg tror det gir akkurat samme effekt. Har du penger, og du orker, så er det mer enn verdt å prøve sammen med avgiftningen. Vil ikke gi ut navnet på henne jeg gikk hos når jeg ikke har spurt, men du finner henne her;) http://bedre-helse.no/ Men som jeg har skrevet tidligere her, så tror jeg som sagt ikke at det fjerner kvikksølvet, slik at en må gå på avgiftning i tillegg. Jeg måtte ha 28 ganger hos henne, altså 7 mnd, en gang i uka... Så det tar sin tid når kroppen skal fikse seg selv. Mange gir opp etter noen ganger, fordi det koster penger og en ikke merker så STOR forskjell, noen slutter fordi de blir dårlige. Jeg ble veldig dårlig, og jeg tenkte bare at ja det funker :):)

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Asteroide
Enten er det after eller så er det sopp. Etter hva jeg har lest på internett så tror jeg det mest sannsynlig er after siden dette har sammenheng med diverse tarmproblemer, noe jeg absolutt har for tiden. Har lest at kvikksølvallergi også kan gi sår i munnen. Jeg antar at det forsvinner når tarmen blir bedre.

Var du virkelig 5-7kg undervektig? Det høres ille ut. Jeg ser ut som et beinrangel allerede nå. Fikk du ikke noe hjelp i det vanlige helsevesenet når du var så undervektig? Man kan jo ikke bare gå nedover og nedover i vekt uten å få hjelp, eller kan man....

Har vært 2 ganger til behandling med e-lybra og har time igjen neste uke. Går hver tredje uke, så da kan en si at jeg bruker kr 300 i uken på det og det er jo egentlig ikke så ille. Syntes så langt det er spennende.

Når jeg spurte om du hadde tatt test for kvikksølvallergi, så tenkte jeg på om du hadde tatt Melissa-testen? Det er hvist bare den som kan si noe om allergi. Testen for porfyriner kan hvist si noe om man sannsynligvis har for mye kvikksølv i kroppen (dvs er forgiftet), men ikke noe om man har allergiske reaksjoner på det.

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Shabbymeg
Jeg var sikkert ikke så undervektig at helsevesenet reagerte;) jeg er 168 høy og var da 52 kg. Nå ligger jeg på 57-58 som for meg er idealvekta mi.
Jeg husker det har vært snakk om Melissa test. Men jeg kan ikke huske at jeg har tatt den. Husker også muligens at jeg har tatt Dimaval test.. Men finner det ikke igjen :) Jeg var hos Santelmann for lenge siden, der jeg tok Dimavaltest tror jeg. Han mente jeg hadde allergi også for dette. I tillegg er jeg kvikksølvforgiftet da jeg har positiv porfyrintest. Men en kan fint være det selv om en har en negativ test.
Hva sier hun du er hos mtp E-lybra?? Sier hun at en får ut kvikksølvet?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

helsefrik
Er ikke glutamin et kontroversielt tilskudd? - leser at noen ser det som kreftfremkallende, har derfor ikke turt å bruke dette selv ennå. Er det noen som vet noe mer ang dette?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Asteroide
Stemmer at noen mener at det kan være kreftfremkallende. Det var legen på Balder som anbefalte meg å bruke det. Jeg spurte henne spesifikt om dette med kreft. Hun svarte at man fikk ikke kreft av det, men om man allerede hadde tarmkreft så skulle man ikke bruke det fordi da brukte kreftcellene det som mat. Men det er sikkert lurt å bruke det med varsomhet, siden man jo ikke kan være sikker på om man ikke har noen begynnende tarmkreft. Jeg brukte det bare en kort periode for å komme til krefter igjen. Etter en stund begynte jeg faktisk å få vondt i stortåen av det, av alle steder. Tror det hadde noe at det påvirket en merdidian som gikk dit. Vega-test sa dessuten at det ikke var bra for meg. Det virket veldig sterkt på meg. Nå bruker jeg et proteinpulver som heter Sunwarrior i stedet, som har de fleste aminosyrene. Dette syntes jeg er bra. Det gir meg ekstra krefter.

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

helsefrik
Sliter med å finne tilbake tråder der jeg har stilt spørsmål - glemte visst å krysse av email alert slik man må etter at forumet flyttet!
Tenkte bare å takke deg for interessant info om aminosyrer! Føler jeg er inne på noe veldig essensielt i forhold til min bedringsprosess her på veldig lenge, takket være at jeg så ditt innlegg om bl.a. lysine og arginine, og ikke minst din forklaring forbindelsen mellom dårlig opptak av enzymer - svekket opptak av proteiner - og dermed også mangel på essensielle aminosyrer! Til tross for at jeg for et par år siden fikk påvist abnormalitet i forhold til enzymopptak gjennom en test på sykehuset, var det ingen som nevnte noe om aminosyrer (eller annet forøvrig) som et potensielt nødvendig tilskudd.
Har gjennom alle år kun konsentert meg om omega 3 fetttsyrer, som ikke har hatt noen effekt slik jeg ser det. + at jeg etterhvert har nevnt dette for legen selv, spesielt etterspurt glutamin som jeg har lest mye om i forbindelse med lekktarm.
Har selv vært pasient på Balder tidligere, både hos homeopat, akupunktør og ernæringsfysiolog, og har inntrykk at det er et stort påtrykk av pasienter, medieoppmerksomhet og at senteret er ressurssterkt med et bredt nettverk, noe som kanskje virker "skjerpende" på et miljø. Derfor er det supert å få "siste nytt" om hvordan de håndterer disse problemstillingene der, og dette var sagt noe som er uprøvd for meg og verdt å teste. Om de ikke har alle svarene, kan de i hvert fall ha noen - man må shoppe litt her og der...

Fikk tak i l-lysine før påske, og har brukt dette alene foreløpig, men har bestilling med l-arginine og cholin på vei (det siste har jeg tatt før). Forløpig er det litt for tidlig å si noe spes, men merker at jeg tåler det selv om jeg på nåværende tidspunkt også tror jeg får noen "reaksjoner". Har inntrykk av at det har også en "rensende" effekt? - i hvert fall har jeg hatt tendens til utslett og ringer under øynene, men for tiden har jeg også influensa så kan ikke si for sikkert. Får heller komme tilbake til det.
Vet at man ikke skal ta arginine alene, (leser det kan trigge herpes sår..? som jeg dog aldri har hatt) men vet ikke om det er noe problem å ta lysine uten arginine? Sliter nemlig litt med sprukne lepper for tiden, men det er også noe jeg typisk får ved sykdom (og detox!)

Vi har jo også snakket litt om NAC tidligere; kjenner du til l-cysteine? Kom over en kommentar på iherb, som mener at denne er tryggere å bruke - men har ikke noen holdepunkter for å si det ene eller andre selv.
Ang. glutamin er det nettopp det du beskriver i svaret ditt som jeg også har lest flere steder! P.g.a. at jeg har hatt så dårlig fungerende tarm, med elendig næringsopptak, mangel på positive tarmbakterier etc tør jeg ikke bruke dette. Men er det noen som vet om det finnes andre forløpere som kan trigge økt glutamin i kroppen?
Relaterer jeg også proteiner og aminosyrer til vekt og muskelmasse - er selv svært undervektig og har veldig lite underhudsfett ( til tross for kosthold og bla bla..). Dermed har også l-carnitine fenget min interesse  he he; det er jo ikke hverdagskost at noen er på leting etter å øke fettmetabolismen og bedre opptak av fett og fettbaserte mineraler, derav lite info. Nå spør jeg meg om dette kan være greia for meg. På iherb leser jeg mye interessant om virkninger i så måte:
"shuttle fatty acids into the mithocondria of energy"
"helps extract energy from fat intake"
I tillegg rapporteres den av noen å brukes for fatigue, og  ved problemer med å ta opp aminosyrer og fordøye proteiner.
Det som undrer meg litt er at jeg ser l-carnitine består av lysine og methionine, så vet ikke om dette blir litt smør på flesk. Men inntrykket så langt er at folk bruker begge, eller fler.
Vet ikke om det er slik med aminosyrer som med vitaminer og mineraler - at man må være veldig varsom med sammensetningen? Det er denne usikkerheten som gjør at jeg forsøker å prøve meg fram litt forsiktig.
Interessant tips også fra din side vedr. Sunwarrior som inneholder de fleste aminosyrer. Siden jeg allerde har såpass mye på vei, tenker jeg å ta enkelte først - også fordi jeg skal ta så store doser av noen ( og forøvrig ikke responderer bra på glysine). Men kan tenke meg å prøve dette som et vedlikeholds- pulver senere dersom jeg lykkes med å oppnå noen bedring av dette. Kjøper du dette på Balder eller på helsekost? Noterer meg gjerne pris dersom du har.
Det blir, ikke uventet, over 200 kr grensen på nett.

Tilbake til l-carnitine så er det et par ankerpunkter til;
Forstår det slik at man må være nøye i valg av merke, og finne et produkt uten D isomer som kan ødelegge celler og at man dermed må se etter carnitine laget av Sigma Tau eller Lonza. Vet ikke helt hva det vil si, men tenkte jeg kunne nevne dette siden jeg kom over denne infoen.
Det er jo ofte mye å passe på når man opererer på egenhånd med ting man ikke har kompetanse til å vurdere skikkelig.
Et annet moment jeg synes var interessant ved l-carnitine er at en av produsentene oppgir i produktinfo at den krysser blodbarrieren i hjernen. Nå vet jeg ikke om dette gjør noe fra eller til- eller om alle aminosyrer automatisk gjør dette
Til slutt (beklager at dette innlegget blir så laaangt) har jeg også forstått det slik at aminosyrer vil fungere betennelsesdempende? Dette er nemlig også et vedvarende problem for meg - men noe som naturligvis kommer av en dårlig tarmfunksjon.
Så oppsummert, er det noen formening om at jeg ikke bør bruke l-carnitine sammen de andre siden det er snakk om større doser her?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Asteroide
Jeg kan desverre ikke svare på mye av det du lurer på (men kanskje andre kan!).

Det jeg kan si at inviduelle aminosyrer, glutamin, lysin og arginin, virket positivt på meg i begynnelsen, men etter en tid så tålte jeg dem ikke lengre. Jeg tålte da bedre proteinpulver med flere aminosyrer. Så det er godt mulig det er viktig at det er riktig balanse mellom dem. De selger sunwarrior på arnika.no, ca kr 600 tror jeg.

L-carnitin har jeg prøvd og den reagerte jeg negativt på med en gang. Tyrosin tålte jeg heller ikke.

Jeg vil også legge til at jeg har hørt at cholin bare må brukes som en kur (en boks), og ikke brukes det over lang tid. Da kan man nemlig få for lite vitamin B6, som igjen skader enzymproduksjonen. For å være på den sikre siden, bør en ta et b-vitamin-kompleks samtidig. Jeg vet ikke hvor mye som er nødvendig.

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

helsefrik
Takk uansett for at du bidrar med det du vet - alle monner drar!
Siden sist har jeg fått tak i boken til Andy Cutler, og ser at utrolig mye av det jeg lurer på omtales der, også dette med aminosyrer. Må si jeg er utrolig oppgitt over at jeg ikke leste boken tidligere. Den er oversiktlig med masse relevant info, poengtert og lett å lese for en som er syk.
Jeg kom over den så sent i prosessen, da jeg allerede hadde blitt kvitt en god del allergier og ikke minst psykiske symptomer (noe Cutler forsåvidt også skriver er noen av de siste symptomene som forsvinner), at det føltes litt unødvendig. Dessuten trodde jeg at jeg var på den trygge siden fordi jeg var under behandling av leger som fulgte Cutler protokollen, men som ikke akkurat har "finlest pensum" virker det som nå....
Her er det mye info om hvordan man kan bygge opp kroppen, og absolutt verdt å stifte førstehånds-
bekjentskap med for en som befinner seg i denne situasjonen!
Tar nå arginin og lysin, og får energi + bedre konsentrasjon og bedre hud av disse. Så tydeligvis en missing link for min del! Hvis du får migrene av arginine, kan det være verdt å prøve ingefær te, Cutler anbefaler også dette (s.224). Jeg merket også at jeg ble litt tung i hodet, og synes dette hjelper fint for min del.
Det eneste som er litt rart er at syklusen "klusser" litt til fremgangen min; en uke i måneden er det som om det foregår en massiv detox prosess i kroppen, og energien + annen forbedring jeg foreløpig har oppnådd med aminosyrene tilbakestilles. For så å ta seg opp igjen. Er det flere som opplever dette?
Venter også på carintine og er spent på hvordan jeg reagerer på dette.
Glad du opplyser om at Choline ikke skal brukes over lengre tid. Dette er info jeg ikke har kommet over andre steder. Nå tar jeg forsåvidt extra B 6 (som leverstøtte) i tillegg til B-50 kompleks, så ingen fare for mangler tror jeg.
Antar at aminosyrer er greit å bruke lenger. Kommer også til å supplere med Sunwarrior i tillegg, synes det virker som et godt produkt og er glad du opplyste meg om dette. Dessuten anbefaler Cutler et bredt spekter av aminosyrer, også for å demme opp for lav skjoldbruksaktivitet. Noe jeg har hatt en svak tendens til tider.

Så har jeg kommet på andre tanker når det gjelder glutamin. Har også forstått det slik at dersom man evt. skulle ha et forstadie til tarmkreft, er det også andre tilskudd man ikke skal ta, og da har jeg vel en dårlig sak allerede. Ser at Cutler skriver en del om glutamin, også i forhold til lekktarm og dette med undervekt. Vet ikke om jeg husker rett, men hadde ikke du også samme problemstilling? Ville bare høre om du gikk opp i vekt og også fikk løst dette med lekk tarm etter å ha tatt glutamin?
Cutler skriver også (side 154, tror jeg) at man skal sjekke amoniakk nivåer før man begynner med glutamin. Så gjennom blodprøvene mine, og kunne ikke finne noe der. Det er mulig det er referert noe på håranalysen, så skal sjekke der. Er dette noe du testet først?

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

suprmam
Hei,dette er lenge siden ser jeg.Men lurer på hva betalte du for kvante apparatet?Kunne tenke meg en slik til eget bruk,men de er vel meget dyre?Har gått til kvante selv,og vurderer nå å bestille en runde igjen,men hadde vært nydelig med eget apparat ja

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

Shabbymeg
Send meg en mail suprmam, da jeg vet om en billig E-lybra maskin som skal selges om du fortsatt er interessert..

Re: Ikke kvikksølvforgiftet likevel?

laura
Hallo
Jeg ble fullstendig helbredet av herpesvirus med en urtemedisin
Jeg er her for å oppleve DR MULIs store arbeid i mitt liv ved hjelp av hans tradisjonelle urtemedisin. Jeg har lidd av herpes siden 2 år, og siden da har jeg latt etter løsninger for å kurere den. Jeg har vært på forskjellige sykehus, men fant ut at ingen av dem jobbet for meg at jeg bare kaste bort penger. Så jeg tok medisinen min for å støtte livet mitt og redusere smerten. Jeg mottar en samtale fra søsteren min, og hun begynte å fortelle meg at en av vennene hennes som lider av samme herpes, har blitt kurert av en herbalist med sin urtemedisin, og så mange har blitt herdet av HIV gjennom sin urtemedisin. Da ble jeg overveldet, selv om jeg var litt forvirret, så hun oppfordret meg til å prøve ham også. Jeg sender ham en e-post og med en diskusjon, og han sendte meg urtemedisin av COURIER SERVICE. Jeg tok urtemedisinen i henhold til instruksjonene etter noen dager begynte jeg å legge merke til endringer og symptomene mine forsvunnet helt, etter 2 uker vil jeg få legen min til en test, og resultatet mitt var helt negativt. i dag er jeg helt fri. Må Gud velsigne denne mannen for helbredelsen i mitt liv, vennligst kontakt denne legen HERBS for å kurere ekte herpes.mulijonathanherbalhome@gmail.com eller whatsapp / call +2348147415238 slik at du også kan bli kurert og dele din testamente., ULIGHET HVORDAN KAN OGSÅ KAN BARE : HIV, DIABETER, KRAFT og mange flere. Bare kontakt ham og bli kurert