Kjøp av DMSA og ALA i utlandet

theodora78
Hei ! Noen som vet om det er mulig og kjøpe dette på Kreta ?! Er på ferie her nå, så hadde det vært mulig hadde det vært supert!

Re: Kjøp av DMSA og ALA i utlandet

Miramarmora
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Kjøp av DMSA og ALA i utlandet

Theodora78
Er det reseptbelagt ?! Trodde man kunne bestille det over nett om man holdt seg innen EU ?!? Hmm, så om legen sier nei så får man ikke kjøpt ?!

CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Kjøp av DMSA og ALA i utlandet

Pekd
Om det er lovlig å selge DMSA i det landet du kjøper det fra, så bør det ikke være noe problem å få sendt DMSA via post til Norge, bare så lenge landet er en del av EØS.

Jeg med flere har gjort dette i mange år uten problemer...

ALA er klassifisert som legemiddel i Norge, og reguleres av de samme bestemmelsene som DMSA.

Les:

http://legemiddelverket.no/Import_og_salg/Import-og-grossistvirksomhet/Innforsel_personlig_bruk/Sider/default.aspx

Det skal holde med "kvittering med stempel og underskrift fra apotek/utsalgssted" for å få inn legemidler for inntil tre måneders bruk til Norge fra EØS.

Re: Kjøp av DMSA og ALA i utlandet

Mwilhelm
Jepp fullt mulig å bestille DMSA fra Supersmart.com. I og med at norske apotek ikke kan levere, la jeg inn ordre på Supersmart for første gang nå i september . Funket utmerket, bestilte på en mandag og hadde de på lørdag. Imponert ! 2 bokser 100 mg 74€, porto 19,30€ og toll kr 285. Ble nok litt dyrere enn fra Boots, men fikk iallfall fortsatt avgiftningen :)

Re: Kjøp av DMSA og ALA i utlandet

Kjetil
Hei
Jeg har 45 100 MG Dmsa kapsler og 180 300 MG ALA kapsler igjen etter fullført kur
Selges rimelig