avgiftning med koriander.

Adservio
Hei, jeg kom heldigvis over denne siden i min jakt på mer info om amalgamforgiftning. Jeg vil gjerne dele mine erfaringer med koriander, siden jeg har prøvd det.
Jeg har i mange år slitt med muskelsmerter, spes i nakke og skuldre, jeg tenkte nok bare det var overbelastning pga fysisk hardt arbeid over mange år. Jeg tok div voltaren kurer flere ganger,men plagene kom bare tilbake. Etter å ha tatt på meg mye arbeid over en periode på ca et år, så klarte jeg ikke bli kvitt smertene lenger enn 3 dager etter en voltaren kur. Jeg ble da tvunget til å sykemelde meg. Mine smerter bare økte på.
Jeg levde et ganske stresset liv med mye halv fabrikert mat og lite frukt og grønt. Etter 4 år med uttallige lege besøk uten noe annen løsning en videre sykemeld og med store smerter, strålehodepine, lammelser i nakke og armer, total utmattelse, sjelvinger, tåke syn, hukommelsesproblemer og mye mer, kom jeg over info om aspartam og dens mulige bivirkninger,i tilllegg så var jeg en stor spiser av lakerol, extra osv, jeg fant ut at jeg ville slutte med alle produkter som inneholder aspartam. Jeg er nok overgjennomsnittet interessert i urter og deres virkning, og kom tilfeldig over rolv.no sin info om koriander. Jeg leste om koriander sin evne til å skille ut kvikksølv, bly og aluminium fra kroppen, og tenkte at det ville jeg og prøve.

Det hører med at jeg i aug 2011 fikk fjernet en amalgamfylling, jeg viste ikke noe om amalgamforgiftning da, og jeg ble utrolig dårlig, hele den høsten slet jeg med å klare skolen, NAV hadde gitt meg omskolering. Jeg kunne ikke sitte oppe en hel dag, men måtte ligg på en sofa i mellom timene mine, og når jeg kom hjem måtte jeg ligge en time før jeg kunne lage middag, med andre ord: jeg hadde ikke noe liv, min mann måtte massere skuldre og hodebunn flere ganger i uken for å lette på trykket noen timer.

I slutten av okt, begynnelsen av nov 2011 så laget jeg mat med koriander hver dag i 3 uker, som jeg hadde lest på rolv.no. I begynnelsen av des 2011 så oppdaget jeg at jeg hadde vært smertefri i noen dager. jeg oppdaget også at jeg var blitt gravid på denne tiden.
Jeg tenkte først på at jeg hadde sluttet med aspartam og var sikker på det var grunnen. Men ut på nyåret så kjente jeg antydning til at tåkesyn og nakke smerter kom tilbake, jeg ble veldig skuffet.
Jeg tenkte tilbake på når jeg sluttet med aspartam og huske da at jeg hadde spist koriander i 3 uker. Jeg leste om kvikksølv/amalgamforgiftning og kjente meg øyeblikkelig igjen. Så da laget jeg mer mat med koriander og tåkesynet og smertene forsvant.

Jeg har fortsatt amalgamfyllinger i tennene så jeg blir utsatt for giften enda, så jeg har spist koriander mat og drukket te med koriander med jevne mellomrom siden, og vært smertefri i et år nå.

Nå er barnet født og jeg ammer noe som gir meg endel bekymringer siden jeg har så mye kvikksølv i kroppen enda. Og mine smerter er på vei tilbake siden jeg bare drikker koriander te inni mellom, siden jeg er redd det kommer kvikksølv i morsmelken.
Til min store glede fant jeg ut om Chlorella som er en alge, og den har samme egenskaper som koriander,og den anbefales for ammende. Så det vil jeg prøve nå. Jeg tar for sikkerhetsskyld en pause i ammingen og bruker ned fryst melk i en tid for å kunne avgifte kroppen intensivt så jeg blir smertefri igjen.

Det hadde vært interresant å høre om andre har erfaringer med koriander? Jeg kom tilfeldig over denne urten og brukte ikke noen spesiell oppskrift i min avgiftning. Det var mer en impulsiv handling som fikk gode resultater. Jeg har siden da hatt et stort ønske om å hjelpe andre med tung metall forgiftning.

Re: avgiftning med koriander.

noamalgamPer
Hei

Du bør selvfølgelig sanere amalgamfyllingene dine. Chlorella bør du holde deg unna. Koriander er eksperimentelt men har vist seg å virke som en avgifter av kvikksølv men virkningsgraden er ikke bevist. Jeg vil nanbefale deg å følge programmet på noamalgam.org. Vi vet ikke om noe annet opplegg som er like effektivt.

Mvh
Per

Re: avgiftning med koriander.

Adservio
Takk for svar :)

Ja jeg må sanere fyllingene mine, men jeg har ikke mulighet til det nå pga amming.

Jeg ser her på forumet at Chloella er omstridt, jeg vet ikke nok om det ennå.

Koriander er grunnen til at jeg oppdaget at jeg er kvikksølv forgiftet, jeg har sett på forumet at noen snakket om chloella, koriander og ramsløk. Når jeg laget mat med koriander så brukte jeg også hvitløk, som har de samme egenskapene som ramsløk, uten å vite at kombinasjonen var bra.

Jeg leste gjennom programmet på noamalgam og fikk, til min overraskelse, se at den vitaminkuren er nesten lik de mengdene vitaminer jeg har spist i over ett år, av andre grunner enn avgiftning. Jeg mangler bare sink og e-vit. utover det som er i multivit.
Har brukt et svensk type B-50 over lengre tid pga det hjelper mot hudsykdommen rosacea og ca 600 mg magnesium pga legg kramper, men de fjerner ikke smertene.

Da jeg ble smertefri så begynte musklene å reagere normalt på anstrengelser, jeg ble lemster/støl, noe jeg ikke hadde vært på 4 år.
Vet dere om flere som har opplevd det?

Jeg vil gå til legen min og be han sjekke kvikksølv nivåene mine mens jeg bruker koriander og hvitløk.

Det er veldig interessant å lese om programmet, og jeg vil nok bruke det når tiden for sanering kommer.
Nå bruker jeg koriander og hvitløk med jevne mellomrom for å holde meg smertefri.

Re: avgiftning med koriander.

pekd
Supert at du har funnet noe som kan hjelpe deg! Det er litt delte erfaringer vedrørende koriander, noen opplever som deg ubetinget bedring, mens andre som har tatt en veldig stor "dosering" har rapportert at de symptommessig har blitt satt ett år eller mer tilbake.

Om du går til en hvilken som helst fastlege og ber om å teste kvikksølvutskillelse vil vedkommende i de aller fleste tilfeller tro at du bare har lest noe rart på dette "internettet". For så å forsikre deg om at symptomene dine trolig bare er innbilninger. Og sånn går no dagan...

Re: avgiftning med koriander.

Adservio
Ja Det er godt å være smertefri. Mine erfaringer med urter som medisin er at man skal være forsiktig med overdosering. Det viser seg at små doser er mest effektivt.
Når det gjelder skolemedisin så skal man øke dosene etter feks alder, vekt osv, men når det gjelder urtemedisin så økes ikke dosene, inntaks tiden kan forlenges,videre er det ikke vist at å øke dosene har bedre virkning.
Heller det motsatte, noen har blitt veldig syke av for store doser urter. Dette har gitt urtemedisin et dårlig rykte. Noen ganger er mindre doser enn anbefalt mer effektivt.
Jeg har ikke brukt mer enn 2-3 ts frisk koriander (fryst) og 1-2 fedd hvitløk i en middag til oss 3. Det er ikke stor dosen som skal til.

Når det kommer til hva legen sa, så tar han mine erfaringer på alvor. I de 4 årene jeg har vært dårlig så har han forsøkt å finne ut hva som feiler meg, uten hell. Du har nok rett i at de fleste legene ikke tar oss på alvor, tror grunnen til at min lege i det minste hører på meg er fordi jeg har blitt smertefri på denne måten, og at jeg holder meg smertefri ved å gjenta behandlingen.

Re: avgiftning med koriander.

pekd
Urter brukes til så mangt og forskjellige urter har forskjellige funksjoner, så jeg ser det ikke som formålstjenlig å alltid skulle ta små doseringer. Urter sin funksjon er som medisiner doseavhengige, og jeg tror man gjør seg en bjørnetjeneste om man ilegger urter egenskaper ut over de rent fysiske.

Re: avgiftning med koriander.

Kjell Rasmussen
Jeg var meget syk og trodde jeg hadde tarmkreft. Ingenting feil på gjennomlysning. Tålte nesten ikke spise mat, alt kom ut og rennende mage hele tiden. Min siste utvei ble kvikksølvsanering. Gikk til legen med dette men han kunne ikke hjelpe meg. Måle kvikksølv fant jeg ut bare var tull. Det er i blodet de måler og Hg er lagret i vevet, lever, nyrer og faktisk i hjernen. Det er meget lang halveringstid på kvikksølv.
Fint og lese at du ble bedre av det du har gjort, men rekkefølgen du har gjort dette på er utrolig "farlig".
Du skal ALDRI avgifte kroppen tungt med som (feks. Clorella og spirulina)før kvikksølvfylingene er vekk, du frigjør da bare kvikksølv fra tenner som går i kroppen og du risikerer og bli meget mye sykere. Skal du fjerne amalgam må dette helst gjøres hos tannlege med oksygenmaske og Gummiduk som legges over tennene slik at bare tannen med fyllingen er blottet. Da unngår du at rester kommer ned i magesekken. Jeg hadde ikke tid eller penger til og ta en sikker tannlege. Jeg spiste da kulltabletter i en dag før sanering og 6 dager etterpå. Var nøye med ikke og svelge og maste på tannlegen om og få skylle om jeg var i tvil. Kullet binder Hg som skulle komme i magesekken og det føres da fortere ut av systemet.
Så bør du spise ting som inneholder svovel en stund uten og overdrive med for mye avgifting ellers.
Kroppen får ut noe i starten og det er da lettere og frigjøre mer fra organer. Etter 3 måneder kjørte jeg på med selen, Liquid Zeolite, hvitløk, ingefær og Korianderplante. Jeg spiser hele koriander planten i løpet av 3-4 dager så ventet jeg to uker og spiste en ny. En helt utrolig bra virkning. Jeg har hele tiden variert på de ulike stoffene i inntaket. Dette har hatt utrolig god effekt på meg og min kropp. Det eneste jeg nå ikke drikker er kaffe, og er forsiktig med sukker og holder meg vekk fra melk. Har fått en helt ny kropp og helse. Er så glad for at jeg fant ut av dette på internett og føler at jeg har fått hele livet i gave på nytt igjen. Alle inflamasjoner og betennelser, hudutslett er nesten totalt borte og kroppen er så frisk som den ikke har vært siden tenårene:) Har nesten ikke vært syk siden jeg fjernet amalgamen:) Det er da logisk at ett tungmetall ikke skal være i kroppen, vi er da tross alt organiske. Myndighetene vil ikke innrømme feilene med "kvikksølvgenerasjonen", for kostnadene ville blitt utrolig store om de skulle fjerne det på alle.

Jeg bare tok et valg og fant ut at det var siste utvei for meg og det har endret hele mitt liv på nøyaktig ett år. Nå har jeg spist opp min korianderplante for denne gangen og det går vel 2-3 uker før jeg spiser neste:)  De siste 6 månedene har jeg hatt en utrolig fremgang og det er nesten ikke til og tro at jeg har blitt så frisk.

http://no.healthmedblog.com/health-and-medicine-info/koriander-fordeler-for-menneskers-helse/